piątek, 9 października 2015

Co jest dobre na trądzik?


Drożdże 

Są chyba najpopularniejszym domowym sposobem na wypryski i trzeba przyznać że naprawdę korzystnie działają na skórę z trądzikiem. Mieszamy 2 dag drożdży z niewielką ilością mleka i nakładamy powstałą masę na buzię na okres 20 minut, po czym oczywiście zmywamy maseczkę, ale używamy do tego zimnej wody.


Miód                                                                         
Nałóż trochę miodu na czubek pryszcza i pozostaw go na minimum 30 minut. Miód jest naturalnym środkiem odkażającym, który ma działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie. Dzięki takiemu okładowi pryszcz powinien zniknąć dwa razy szybciej niż normalnie!

Białka jajek                                                                               

Białka są bogate w nutrienty, które niszczą ściany komórek bakterii i eliminują infekcje. Zmieszaj jedno białko z 1,5 łyżeczki miodu i dodaj do tego szczyptę cynamonu. Maźnij pryszcza tą miksturą zanim pójdziesz spać i zmyj ją rano. Efekty będą zadziwiające.


Żel z aleosu                                                                  

Posmarowanie pryszcza żelem z aloesu pomaga pozbyć się obrzęków i zaczerwienień. Aby osiągnąć zamierzony efekt smaruj punkt zapalny dwa razy w ciągu dnia.


Maseczka otrębowa                                          

Garść dowolnych otrębów należy wymieszać z odrobiną sody oczyszczonej i wody mineralnej, aż do uzyskania czegoś na kształt pasty. Maseczka taka oczyszcza skórę i działa też na wągry. Nakładamy ją na buzię na 15 minut, po czym dokładnie spłukujemy.


Tonik z olejku z drzewa herbacianego   
Olejek z drzewka herbacianego ma silne działanie bakteriobójcze i grzybobójcze. Nawet mocno rozcieńczony z wodą olejek wykazuje intensywnie bakteriobójcze działanie.  Działa również dezynfekująco, przeciwbólowo i przeciwświądowo. Lekko ściąga pory skóry, normalizuje pracę gruczołów łojowych i działa na skórę regulująco. Dzięki swoim właściwościom wskazany jest do stosowaniu przy trądziku, łojotoku oraz łupieżu. Świetnie nadaje się do sporządzania preparatów oczyszczających skórę. Ogranicza powstawanie nowych wykwitów i przyspiesza regenerację ran.

Napary z ziół                                                                                 
Możemy nimi codziennie  przemywać twarz, mogą zadziałać bardzo pozytywnie, pod warunkiem regularnego stosowania. Zioła, z których można przygotować napar to łagodzący rumianek, działający antybakteryjnie krwawnik pospolity lub kojący przywrotnik polny.

Aspiryna                                                                                  
Okazuje się bardzo skuteczna, jeśli zastosujemy ją w postaci maseczki. Kruszymy pięć tabletek aspiryny i rozpuszczamy je w niewielkiej ilości ciepłej wody (ok. łyżeczka). Dodajemy do tego łyżkę naturalnego jogurtu, aby kosmetyk nabrał kremowej konsystencji. Całość mieszamy i nakładamy na twarz na ok. 20 minut. Oprócz działania przeciwłojotokowego, dodatkowo delikatnie rozjaśnia ona skórę.

Napar z bratka                                                                                  
Podobnie jak zielona herbata działa oczyszczająco z tą tylko różnicą, że jego działanie jest bardziej kompleksowe. Zarówno zielona herbata jak i bratek oczyszczają organizm poprzez swoje działanie moczopędne. Herbata z bratka dodatkowo usuwa toksyny poprzez skórę. Może (ale nie musi) to spowodować krótkotrwałe zwiększenie się ilości pryszczów. Nie należy jednak się tego przestraszyć – to znak, że jesteśmy na dobrej drodze. Nasza skóra się pozbywa “zaległości”. Należy wtedy często przemywać twarz naparem z rumianku, który łagodzi stany zapalne i przyśpiesza gojenie się trądziku.

Maseczka cynamonowa                                                  

Jest to świetny sposób na trądzik. Domowa maseczka na twarz pomoże pozbyć się kłopotliwych znamion na skórze, poza tym wygładzi i rozświetli cerę. Jeśli trądzik młodzieńczy to problem twojej skóry, maseczka cynamonowa jest właśnie dla ciebie. Maseczka cynamonowa pomaga nie tylko na trądzik młodzieńczy, ale również na zaczerwienienia twarzy. Niestety nie jest ona przyjemna, ponieważ po nałożeniu maseczki na twarz skóra może zacząć szczypać.


Żeby nie było żadnych niedomówień, to od razu informuję, że zdjęcia są z internetu z galerii :)
10 powyższych rzeczy wybrałam wg opinii różnych osób z wielu forum oraz na podstawie własnych doświadczeń :)

Ważne jest też to, że nie każda maseczka, nie każdy sposób na trądzik jest dla każdego, ponieważ nie zapominajmy, że każdy ma inną cerę, która ma inne potrzeby :)

29 komentarzy :

  1. Super!!!! Napewno spróbuje sposobu z drożdżamo!!! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że jest tyle sposobów na walkę z trądzikiem, chociaż większość z nich raczej leczy niż zapobiega. Słyszałam o drożdżach, natomiast miód wydaje mi się zbyt odżywczy i mógłby wywołać całkiem odwrocny efekt. Może ktoś przetestuje i opowie o rezultatach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trądziku niestety nie da się całkiem wyleczyć, tylko chwilowo, a potem on wraca. Wiem, ponieważ sama się z nim męczę od kilku lat.
      Jeśli chodzi o miód, próbowałam kilka razy i zaczerwienienie prędko znikało ;)

      Usuń
  3. Świetny post!
    Ciekawe sposoby.. ;))

    http://www.fashion-styleeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ohoho! O niektórych sposobach nie miałam nawet zielonego pojęcia! ;) W sumie bardzo przydatny post dla wszystkich, bo jak dobrze wiemy każdemu z nas zdarzają się (niestety) od czasu do czasu jakieś niedoskonałości.
    Serdecznie pozdrawiam ;*
    Zapraszam do siebie ;)
    http://life-fashion-creation.blogspot.com/2015/10/jesienne-zmiany.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne sposoby na trądzik, osobiście sprawdziłam dwa z nich, mianowicie miód i drożdże. Zależy to od skóry, ale faktycznie efekty mogą być naprawdę zadowalające.

    Pozdrawiam cieplutko i serdecznie zapraszam do siebie:
    faiithfully.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. słyszałam o tej kuracji z drożdżami , jednak jej się trochę obawiam. :) Nie mam jakiegoś wielkiego trądziku, ale takie oczyszczenie może być bardzo przydatne :) Ciekawy post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. :)
      Po maseczce z drożdżami raczej nie powinno Ci się nic stać, ale jednak ostrożność trzeba zachować i rób ją raz w tygodniu, a jak nic się nie będzie dziać, to zwiększ liczbę wykonywania jej do 2 razy w tyg.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dobrym sposobem na trądzik jest również sok z żyworódki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tego akurat nie wiedziałam!
      Dziękuję za kolejną podpowiedź przydatną do leczenie trądziku :)
      Pozdrawiam również :)

      Usuń
  8. Ooo, dowiedziałam się wielu nowych rzeczy na walkę z trądzikiem. Ostatnio u dermatologa z tym byłam...
    Super post!
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze Skorzystać z porad :))
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie mialam problemow z tradzikiem, ale mam sucha wrazlia skore. Slyszalam ze pasta cynkowa jest niezla :)

    http://my-fit-style.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasta cynkowa z kwasem salicylowym wysusza pryszcze, działa antybakteryjnie oraz przyśpiesza czas gojenia się różnych wyprysków. Można ją kupić w każdej aptece i jest o wiele tańsza niż inne kremy, maści, itp. (około 3-5zł za pudełeczko o wadze 20g). Można ją nakładać na pryszcza, albo na całą powierzchnie. Jedyna wada, którą posiada, to to, że jest biała i całkowicie nie wsiąka, dlatego polecam ją na noc albo gdy jesteśmy w domu i nie planujemy żadnego wyjścia. :)

      Usuń
  11. Co prawda nie zmagam się z trądzikiem, ale pojawiają się u mnie czasem jakieś pojedyńcze wypryski czy zaskórniki. Zainteresowała mnie ta aspiryna, z tego co piszesz mogłaby pozytywnie wpłynąć na moją tłustą cerę. Przydatny artykuł;>

    www.kwietniowaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować, ponieważ są to sprawdzone rzeczy :)

      Usuń
  12. Świetny post :) obserwuję bo na pewno mi się przyda :(
    http://olczixblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie jest na pewno ;)
      I jeśli ma ci ten trądzik wyjść, to niech się to stanie jak najszybciej, bo wtedy szybciej zniknie! :)

      Usuń
  13. Na pewno skorzystam!
    Super blog, obserwuję!
    http://thoughtcolorfully.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowny post z chęcią skorzystam na mój trądzik na ramionach :/

    OdpowiedzUsuń
  15. ja nie mam problemu z trądzikiem, ale moja koleżnka napewno się zainteresuje :) obserwuję :D i czekam na nowe posty :* http://cytrynka08.blogspot.com/2015/10/fryzury-ksztat-twarzy.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam dużych problemów z trądzikiem i nie mam, ale wszystkie produkty gotowe to znaczy jakieś firmowe nie domowe wysuszają mi niemiłosiernie skórę, więc po tym bałam się eksperymentować w domu :) Mam bardzo delikatną skórę, niestety :)

    moment-at-the-photo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy post, jeszcze nigdzie takiego nie widziałam.!!
    Dziekuję za komentarz u mnie :*
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zobaczyłaś taki post dopiero u mnie!
      Nie ma za co :)
      Pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  18. Świetny post,na pewno skorzystam z któregoś sposobu : )

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatne porady :*
    Z chęcią któryś z nich sprubuje :) :*

    OdpowiedzUsuń

UA-77791395-1