środa, 24 lutego 2016

5 sprawdzonych przeze mnie domowych sposobów na zadbaną twarzy

    Witajcie.
Od wczoraj (od 23 lutego) można wysyłać SMSy na mojego bloga. Jeśli ktoś tu zagląda systematycznie, podoba mu się mój blog na tyle, aby wysłać tego SMSa, to byłoby mi bardzo miło, aczkolwiek jak wspominałam we wcześniejszym poście, nie zależy mi na wygranej, bo ja dopiero tak naprawdę zaczynam i się powoli rozkręcam. 
Jeśli natomiast ktoś by się skusił, to bardzo proszę wysłać SMS o treści F11415 na numer 7124 (koszt SMS to 1,23 zł z VAT). Zgłoszonych blogów jest 361, więc jeśli bym się dostała do trzeciego, ostatniego etapu, byłabym mega szczęśliwa, lecz to nie zależy ode mnie, lecz od Was.
Więcej informacji tutaj - zapraszam!!!
Dobra, przechodząc już do głównego tematu dzisiejszego posta, jest on, tak jak w nagłówku, o sposobach na zadbaną, oczyszczoną i piękną cerę.
F11415 na
1.      Mleko

Kwas mlekowy usuwa martwy naskórek, podczas gdy proteiny i naturalny tłuszcz nawilżają oraz odżywiają skórę. Ważne zatem, by nie wybierać mleka odtłuszczonego. Należy smarować nim po prostu twarz i gdy zaschnie można na niego nakładać kremy. Nie klei się, więc można go ztosować rano i wieczorem. Próbowałam ten sposób i polecam.


2.      Płatki owsiane

Kosmetyk przygotowany na ich bazie świetnie złuszcza naskórek i nadaje się nawet do skóry wrażliwej. Maseczkę z płatków owsianych można zrobić także poprzez zmieszanie 2 łyżek płatków z 2 łyżkami ciepłego mleka. Również próbowałam ten sposób, efekty widać po kilku zstosowaniach i polecam. Świetny to cery trądzikowej.

3.      Cytryna

Cera dzięki niej będzie wyglądać świeżo, zdrowo i młodo. Można zmieszać świeżo wyciśnięty sok z cytryny z mlekiem lub jogurtem - wówczas osiągniesz kremową konsystencję mleczka do twarzy lub na już oczyszczoną skórę nanieść sam sok, który zadziała jak delikatny peeling (kwas sprawi, że martwy naskórek zostanie usunięty). Należy pozwolić sokowi wchłonąć się przez kilka minut (nie spłukiwać go), a potem przystąpić do nawilżania skóry. Trzeba pamiętać, by omijać okolice oczu! Cytryny działają antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo, dlatego są polecane dla cery trądzikowej.
U mnie niestety ten sposób się nie sprawdził. Po cytrynie miałam zaczerwnienioną twarz przez kilka dni. Natomiast u wielu osób sprawdza się fantastycznie.
4.      Cukier
Cukier również może skutecznie złuszczyć i oczyścić cerę - trzeba jedynie sięgnąć po cukier drobno zmielony, który nie doprowadzi do mikrouszkodzeń skóry. Należy zmieszać cukier z niewielką ilością wody lub oliwy tak, by konsystencja mieszaniny przypominała pastę. Najlepiej użyć do tego oliwy z oliwek lub oleju kokosowego, ponieważ posiadają one nawilżające właściwości. Jeśli masz tłustą skórę sięgnij po wodę lub wyciąg z aloesu. Kosmetyk delikatnie wmasuj w skórę twarzy (lub całego ciała), a następnie dokładnie spłucz. Ten sposób używam  często i bardzo go polecam.

5.      Miód
Jest on naturalnym środkiem utrzymującym wilgoć, który odprowadza ją z powietrza i sprawia, że skóra jest odpowiednio nawilżona i miękka w dotyku. Miód poza tym łagodzi podrażnienia i redukuje zaczerwienienia na twarzy. Należy posmarować nim twarz i dokładnie spłukać letnią wodą po 15 minutach. Również go stosuję i polecam.
Jest to 5 sposobów, które sama próbowałam na sobie. Najgorzej sprawdziła się u mnie cytryna, następnie najdłużej na jakieś efekty czekałam po płatkach owsianych, następnie na miód, mleko i najlepszy sposób wg mnie, to peelingi z cukru. Kilka razy w tygodniu je wykonuję i jak najbardziej polecam. Zamiast cukru można użyć fusów z kawy.
To jest mój mini ranking, natomiast należy pamiętać, że każdy ma inną cerę i co innego co na niej sprawdza. Aby wybrać najlepszy sposób, polecam sprawdzić wszystkie i wtedy je ocenić.
Przy okazji zapraszam na mój dużo wcześniejszy post Co jest dobre na trądzik :)
(Zdjęcia symboliczne, aby nie był sam tekst, wzięte z internetu. Post jest spontaniczny, więc nie miałam kiedy zrobić zdjęć własnego autorstwa, niestety. Mam nadzieję, że mi to wybaczycie, bo napisanie posta trochę czasu mi zajęło. :) ) 

12 komentarzy :

  1. Lovely blog <3

    Followed you, would love if you could follow back, Have a Good day xx

    http://beautorgeousworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio sięgam po eko bądź vegan kosmetyki też są super :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie metody znam i stosuję od czasu do czasu, oprócz tej z mlekiem (kompletnie sie u mnie nie sprawdziła). Często stosuje także peeling z sody oczyszczonej. Jest drobniejsza od cukru, a jeszcze dodatkowo zmiękcza i rozjaśnia skórę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystkie sposoby już kiedyś sprawdziłam i było okej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, bo nie trzeba wydawać pieniędzy na kosmetyki. :)

      Usuń
  5. Miód i mleko to sprawdzone produkty :O


    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post i chętnie skorzystam, tymbardziej że za darmo ;) sandyxeyes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Płatki owsiane już próbowałam ,ale tamtych produktów jeszcze nie miałam okazji .
    Super post :) Na pewno jeszcze z niego skorzystam :*
    Zapraszam do mnie :* http://calypso-written-by-daria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko wypróbowane oprócz płatków owsianych :D Muszę to nadrobić!
    PS - Startuje w castingu na ambasadorkę DDOB, zagłosujesz na mnie?
    http://ddob.com/blogbook/id/14437/czego-nie-robic-na-randce-z-sewerynem-ivamoche

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę któryś spróbować ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

UA-77791395-1