środa, 31 sierpnia 2016

Po co się uczyć?



Cześć, cóż, jutro szkoła, dzisiaj właśnie kończy się ostatni dzień wakacji. No właśnie. Jak Wam minęły wakacje? U mnie zdarzyło się coś, co totalnie zmieniło moje plany - nie było mnie w domu przez większość wakacji. Osoby obserwujące mnie na Snapchacie wiedzą, dlaczego się tak stało (snap: madzia0608). Już jutro rozpoczęcie roku szkolnego i znowu nauka. Szkoła. Z czym się kojarzy? Znajomi, oceny, nauczyciele, nauka. Nauka, no właśnie. Zapewne wiele osób się uczy czegoś, zda i to zapomina, no bo prawda jest taka, że większość rzeczy, których się w szkole uczymy, w życiu się nie przydaje - wiele dorosłych mi to mówiło. Ale żeby coś osiągnąć, zdać maturę, pójść na studia, mieć dobrą pracę, trzeba się uczyć. Teraz nie bardzo zdajemy sobie z tego sprawę. Zrozumiemy to, gdy będzie już późno lub za późno. Mnie jednak nauka nie kojarzy się z wkuwaniem wszystkiego na pamięć, tylko bardziej z uczeniem się systematyczności, odpowiedzialności, z ponoszeniem konsekwencji swoich czynów - po prostu z kształtowaniem swoich cech. Ja tak to spostrzegam, bo przecież ucząc się każdego dnia uczymy się takiej rutyny, rozwijamy się, przygotowujemy przed przyszłością. Jak? A tak, że przed nami jest praca, dzień w dzień, po kilka lub kilkanaście godzin robienia tego samego - pracowania. Po co? Chyba każdy to wie - trzeba za coś żyć. Zapewne świetnie jest pracować i jednocześnie spełniać się w zawodzie, ale każdy nie może robić tego, co lubi. Tak mi się przynajmniej wydaje. Dlaczego? Może nie każdego stać na to. Np. może ktoś chciałby zostać lekarzem, ale nie stać go na wieloletnie studia, akademik, żeby się utrzymać. 
Po co się więc uczymy? Przede wszystkim uczymy się dla siebie i ucząc się, rozwijamy się i kształtujemy swój charakter. Takie jest moje zdanie. 
A Wy co o tym sądzicie? 
I jak Wam minęły wakacje?

P.S. Brakowało mi tego pisania. :D 


































Snapchat: madzia0608
Instagram: Magdalen0608

5 komentarzy :

  1. Ja zawsze zadawałam sobie to pytanie "po co się uczyc"
    ale po skończeniu szkoły zdałam sobie sprawę z tego jak
    prosta jest odpowiedź, uczymy się by być :) mieć własny
    charakter i swoje zdanie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam Cię do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już jestem 4 lata po skończeniu szkoły, ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz świetna bluzeczke i widać, że kochasz zwierzatka <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! Tak właśnie za nauką nie idzie tylko wkuwanie, oceny i średnia kryje się też to jak sobie poradzimy w życiu. Czy będziemy walczyć o swoje czy się poddamy czy nauczymy się być konsekwentni i odpowiedzialni czy też nie :)
    Pozdrawiam http://porcelanowa-lala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Studia mam już za sobą. Uważam, że w szkołach uczą zbyt mało praktycznych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń

UA-77791395-1